Spring navigationen over og gå direkte til indhold

Ødelagt tand, smadret brilleglas og splintret glasdør

Arne Vium har haft god brug af Handi Forsikringsservice

NYHED

Arne Vium har haft brug for sine forsikringer hele tre gange i den tid, han har været forsikret hos Handi Forsikringsservice. Den ene gang var han uheldig at bide i et stykke rugbrød, der var et fremmedlegeme i. Det gjorde, at en tand knækkede. Heldigvis havde han tegnet en Hændelsesforsikring, der dækker skader på tænderne.

Han har også været udsat for at tabe det det ene brilleglas, da han var ude at handle. Arne fandt først ud af det efter et par dage, da han lige var blevet opereret for grå stær, ”så mine øjne var næsten så gode som nye igen,” siger Arne Vium.

Brillerne blev dækket på hans forsikring, og han oplevede i den forbindelse en rigtig god service og hurtig behandling. Arne havde ikke sine kvitteringer på brillerne, så han tog kontakt til Handi Forsikringsservice. Herefter var Handi Forsikring i dialog med Arnes optiker både pr. telefon og mail for at få de relevante oplysninger på plads, inden skadesanmeldelse kunne sendes videre til Codan.

Nu har jeg været uheldig de sidste tre år, men jeg har til gengæld været rigtig heldig med Handi Forsikringsservice.

Arne Vium

Mini-crosser kørte ind i Brugsens dør

Disse skader var heldigvis ikke i den dyre ende som det næste uheld, Arne var ude for. Som Arne udtaler: ”Det kunne have gået grueligt galt”.

I den konkrete sag kommer Arne til at køre ind i Brugsens glasdør ved indgangen med sin mini-crosser. Uheldet skyldtes, at gashåndtaget havde sat sig fast, så mini-crosseren, med Arne, susede ind i Brugsen, hurtigere end døren kunne åbne. Arne drønede ind i en hel masse blomster og andet udstillingsmateriale samt altså glasdøren.

Brugsuddeleren kom til udsætning, for han var selvfølgelig rystet over, hvad der var sket. Men Arne fik sagt til brugsuddeleren, at han tog hele skylden, og at han nu ville tage fat i Handi Forsikringsservice.

”Heldigvis var der ingen mennesker ved døren, da det skete. Tænk hvis der havde været et lille barn, jeg havde kørt ind i. Nu var det heldigvis kun en død ting,” siger Arne Vium.

Skaden beløb sig til 15.000 kroner, hvilket jo er rigtig mange penge for en folkepensionist, men heldigvis dækkede forsikringen skaden. Arne Vium har efter uheldet talt med brugsuddeleren om sagen, og han har sagt til Arne, at han bare skal tage det helt roligt, da alt er i skønneste orden igen. ”I hele mit liv har jeg altid sørget for at være forsikret, for man ved aldrig, hvad der kan ske. Nu har jeg været uheldig de sidste tre år, men jeg har til gengæld været rigtig heldig med Handi Forsikringsservice, både med deres gode service, men også fordi de altid har stolet på det, jeg har sagt.”

Artiklen blev bragt i Lev Magasinet nr. 6 2021

Handi Forsikring – god personlig service og stærke forsikringsløsninger

Handi Forsikring er Levs forsikringstilbud til mennesker med kognitive handicap. Handi Forsikring bygger på en samarbejdsaftale mellem Codan og Lev. Handi Forsikring tilbyder både Boforsikring og Hændelsesforsikring samt forskellige tilvalgsdækninger.

Vi er klar til at hjælpe dig, så du kan få den forsikring, du har brug for – til en fordelagtig pris...

Tag kontakt til os allerede i dag. Ring til Handi Forsikring på 3635 9640 eller skriv en mail til handi@lev.dk

Følg debatten på Facebook

Besøg Levs side på Facebook og følg eller i deltag i debatten om netop dette emne.